zondag 13 september 2015

Taart en de Zondagbakchallenge

Een terugkomend element elk jaar zijn natuurlijk de verjaardagen! Onze familie heeft de meeste verjaardagen in de laatste paar maanden van het jaar zitten, dus dit is ook vanzelfsprekend de periode dat ik de meeste taarten bak. Te beginnen in september.

Verse appeltaart. Nog warm van het bakken in de oven, rijkelijk gevuld met appel/rozijn-vulling en deze keer ook walnoten (wat een zeer gewaardeerde toevoeging bleek). Wanneer die op tafel gezet wordt, is binnen 10 minuten letterlijk driekwart weg!

(Gelukkig had ik vantevoren wat foto's gemaakt :P)

Heel toevallig kwam Dr.Oetker rond dezelfde tijd met een actie, of beter gezegd: challenge. De bedoeling is dat je elke week op zondag een recept maakt wat zij aanbieden en dan kan je je foto uploaden.
Aangezien ik toch taart ging maken, leek het me leuk om hier aan mee te doen! (Sowieso houd ik wel van dit soort wedstrijden, denk ook aan de Hema taartwedstrijd waar ik aan mee heb gedaan.)
De eerste opdracht was een kwarktaart met aardbeien en chocola. Ik ben niet echt goed in het werken met recepten, en ik heb er uiteraard mijn eigen draai aan gegeven. Zo heb ik geen doosjes of pakjes gebruikt van dr.Oetker, en ik heb een twee-lagige taart gemaakt! Om dit te bereiken heb ik eerst de helft van de kwark op de bodem gegoten en de vorm vervolgens een halfuur in de vriezer gezet om het in rap tempo op te laten stijven. Dit moest wel snel want anders zou de overige helft van de kwark al opstijven in de kom en dan krijg je geen egale vulling meer. Het kon gelukkig prima binnen het halfuur, alleen had de vorm wel een beetje scheef in de vriezer gestaan... Maar dat was niemand opgevallen ^-^.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten