zaterdag 14 juni 2014

Smoothie-variaties

Het is even mooi weer in Nederland en smoothies maken is helemaal niet zo veel afwas als ik dacht XD... Dus ik heb helemaal de smaak te pakken! :D

Ik plaatste al eerder een smoothie-recept, maar hier nog enkele andere variaties!


Bosbessen/Druif
(Voor ca.1,2 L)

- 500 gr (witte) druiven
- 250 gr bosbessen (diepvries)
- 1 appel
- 1 rode grapefruit
- ca. 100 ml yoghurt

Tropisch
(Voor ca.750 ml)

- 450 gr ananas
- 2 bananen
- 1 kiwi
- 1 limoen (rasp + sap)
- ca. 100 ml kokosmelk

Aardbei/zwarte peper
(Voor ca.1,1 L)

- 500 gr aardbeien
- 3 peren (±380 gr)
- ca. 75 ml yoghurt
- ca. 75 ml melk
- zwarte peper

Deze smaakcombinatie heb ik een keer ergens in een bonbon gezien, het leek met wel leuk om het in een smoothie te stoppen :P.

Mango/banaan
(Voor ca.1,0 L)

- 3 bananen
- 1 mango
- 2 appels
- 1 peer
- 1 citroen (sap + rasp)

Deze is lekker als ijsje! Invriezen in een vormpje en de volgende dag ervan genieten :).


Passievrucht is trouwens ook heel lekker in een smoothie!
Granaatappel heb ik ook geprobeerd, maar dat was niet zo'n succes, die moet je na het blenden echt zeven want anders zit je smoothie vol met hele harde stukjes.
Je kan al het fruit gebruiken wat je lekker vind.

Zou je ook zo'n 'groene smoothie' proberen die nu helemaal 'in' zijn, met spinazie en bleekselderij enzo? :P Volgens bij doen ze daar zo veel banaan bij dat je de groenten toch niet meer proeft..

Wat zou jij in de smoothie doen als jij mocht kiezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten