vrijdag 28 maart 2014

Smoothie

Heeel simpel, lekker, gezond en zomers! Hebben jullie er al zin in?
Het weer is om aan het slaan, naar de zonnige kant :D. En komend weekend gaat de zomertijd in, niet vergete de klok te verzetten dus!
Ik heb al verscheidene mensen gezien die weer even moeten acclimatiseren en zich een beetje ziekjes voelen. Daar is dit ook prima voor; vitamineboost!
Juist, smoothies!

Je kan al het fruit gebruiken dat je lekker vindt, ik heb bij deze gewoon gepakt wat voorhanden was.
Voor deze had ik alle mandarijntjes (die toch echt eens op moesten, haha) gepakt die we nog hadden, de laatste sinaasappel, kiwi's, appels en twee bananen.
Ik heb de mandarijntjes en sinaasappel eerst in de blender gedaan (wel gepeld natuurlijk en de pitten uit de sinaasappel gehaald). Dit heb ik gezeefd om alle velletjes die niet geblend waren eruit te halen. Terwijl mijn oranje pulpje uitlekte heb ik de rest van het fruit gesneden. Hup, in de blender. Dan mijn mandarijnen/sinaasappelsap erbij en nog wat yoghurt. De yoghurt zorgt voor wat extra binding en maakt de smaak ook wat zachter (vooral kiwi's kunnen een scherpe nasmaak geven, met yoghurt erbij heb je dat niet meer). Blenden tot het egaal is.
Smakelijk! Bewaar wat je overhoudt in de koelkast, qua hoeveelheid was het ongeveer iets meer dan een liter denk ik. Circa 5 glazen kunnen eruit.

Smoothie

Ingrediƫnten:
- 8-10 mandarijntjes
- 1 sinaasappel
- 2 kiwi's
- 2 appels
- 2 bananen
- ± 100 ml yoghurt

Bereidingswijze:
- Eerst de mandarijntjes en sinaasappel pellen en eventuele pitten verwijderen. Blenden en vervolgens zeven om de vliesjes eruit te halen.
- Schil het overige fruit en doe het in de blender.
- Voeg het oranje fruitsap toe en als laatste de yoghurt. Blend tot het gemend is.
- Bewaar in de koelkast.

Het is echt supermakkelijk te maken, de blender doet het meeste werk!
En je kan natuurlijk alle variaties maken die je kan bedenken, en met je favo fruitsoorten natuurlijk :).
Tegenwoordig zijn de 'groene smoothies' met spinazie en boerenkool ofzo ook helemaal in, maar daar heb ik me nog niet aan gewaagd, haha :P.
Ik denk ondertussen al aan het aardbeienseizoen wat er ook weer aankomt deze zomer, rood fruit-smoothies! Maar als ik (of jij!) daar niet op kan wachten, heeft de supermarkt ook ingevroren fruitjes in de vriezer liggen ;)...

Overigens zit er ook al bloesem aan het abrikozenboompje dat we in de tuin hebben staan, dus ik hoop dat er ook vruchtjes aan gaan komen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten