maandag 16 september 2013

Verjaardagsgebak

Wat is er uiteindelijk op tafel verschenen voor de verjaardagsvisite?

Een chocolademousse-taart met kletskoppen (linksboven); tussen de chocolade- en vanillelaag zat ook een grote kletskop verstopt, maar die kon je niet meer zien vanaf de buitenkant.
Een appelkruimeltaart met karamel (rechts op de foto).
Een suiker- en zuivelvrije cake. Ik doopte hem 'cake Barbados' met de smaken banaan, kokos, rozijn en rum (maar deze laatste proefde je niet zo goed).
 

Dan als laatste taart had ik een boltaart gemaakt met een vulling van kwark en fruitjam. Ik noemde hem 'Rozenbonbol'. Omdat het leek op een grote bonbon en ik had de cakebodem en glazuur gearomatiseerd met rozenessence. Bovenop een marsepeinen roosje en appelbloesemblaadjes (eetbaar!) ter decoratie.

Ook had ik bonbons gemaakt met een laagjesvulling van donkere zachte chocoladecrème en marsepein. Nougatine op de bovenkant.
En ik had ook versierde en in stukjes gebroken chocoladeplakken gemaakt. 'Chocolate-bark' noemen ze dat zo mooi in het Engels. :)

Niet alles was helaas even goed gelukt. De smaken waren prima, maar de chocoladelaag in de eerstgenoemde taart was eigenlijk te zacht/vloeibaar. En de laagjes uit de boltaart gleden eruit! XD
Dat moet wel anders de volgende keer...
Maar het smaakte wel ^-^.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten