woensdag 26 juni 2013

Taart snij je met een...

...Mes!
Maar ik ga het niet over taartmessen hebben. :P

Wel over deze twee dingen apart. Ik had namelijk mijn appeltaartrecept ingestuurd voor een wedstrijd waarbij ze zochten naar recepten van vroeger, maar die ook nog steeds 'van nu' zijn.

Toen de wedstrijd afgelopen was, kreeg ik een mailtje. Deze begon met iets in de trant van 'Bedankt voor uw deelname aan de wedstrijd. We hebben heel veel inzendingen ontvangen...'
Ik dacht dat de rest van de rest zou zijn 'maar helaas is uw recept niet in de prijzen gevallen.'
Maar dat was niet zo! Ik bleek de tweede prijs gewonnen te hebben!

De tweede prijs was een professioneel keukenmes. Ik was echt heel blij. De eerste prijs was een stoofpannenset, heel geschikt voor het recept wat die prijs kreeg. Dat was namelijk hazenpeper.
De derde prijs was een luxe peper- en zoutmolen. Het recept wat hierbij hoorde was broodpap.

Alledrie de winnaressen werden uitgenodigd om hun prijs op te komen halen bij de Hof van Cranendonck, die de wedstrijd georganiseerd had.
Bij ontvangst kregen we een bordje met een assorti van puntjes mini-taart; superschattig! Met een quenelle van slagroom (dat moet ik ook maar eens goed oefenen om te maken; quenelles), en een vorkje in cacaopoeder.
Vervolgens kregen we bij een maquette uitleg over een groots project dat ze de komende jaren willen gaan realiseren. En, onze recepten komen daar ook op de menukaart te staan!
Echt wel dat ik dus even langs ga als het restaurant er staat ;P.


En het mes; die heeft de 'tomatenproef' doorstaan. Zonder enige moeite kan ik mooie plakjes snijden alsof het een komkommer is. Het is wel even wennen met snijden, omdat ik simpelere keukenmessen gewend ben. Ik probeerde 'heel professioneel' een komkommer in plakjes te snijden. Maar het was een beetje schots en scheef. Haha, maarja oefening baart kunst zullen we maar zeggen, ook in de keuken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten