dinsdag 9 oktober 2012

Review: Goudse kaasbiscuits met sesam

Product-review van Buiteman Biologische Goudse kaasbiscuits met sesam.

Wat is het?
Kleine hartige koekjes met kaas en sesam. Ze zijn circa 2 x 6 cm groot.
Het is een verpakking van 125 gram.

Ingrediënten:
Tarwebloem, margarine, Goudse kaas (21%), sesamzaad (13%), bakkersgist, melkpoeder, zeezout, ui, specerijen.
(Allen (muv het zeezout) van gecontroleerde biologische teelt.)

Voedingswaarde per 100 gr:
(Niet bekend)

Waar te koop?
Te koop bij de biologische winkel.
De prijs weet ik niet, omdat ik dit zakje cadeau heb gekregen.

Hoe smaakt het?
De kaasbiscuits zijn knapperig en ze smaken ook echt naar kaas. Ze smaken niet droog en zijn ook niet te zout, waardoor je ook niet meteen snakt naar een glas water na één hap. De combinatie met sesam gaat prima, omdat de sesamsmaak subtiel aanwezig is. Sommige kaaskoekjes hebben een beetje een muffe (na)smaak, bij deze is dat niet het geval.

Wat vind ik ervan?
Toen ik de biscuits zag, vond ik kaas en sesam een beetje een aparte combinatie. Maar het gaat prima samen! De sesamzaadjes maken ook dat de biscuits er aantrekkelijk uitzien.
Deze koekjes zijn echt 'fingerfood', ze happen makkelijk weg. Prima om te snacken tussendoor of om bij de borrel of op een verjaardag op tafel te zetten.
Deze kaasbiscuits zijn het best wel waard om te kopen. Er zitten ook geen vreemde toevoegingen in (zie ingrediëntenlijst).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten