dinsdag 25 september 2012

Review: Ekoland Bananenchips

Product-review van Ekoland Bananenchips.

Wat is het?
Gefrituurde en lichtgezoete schijfjes banaan.
Het is een verpakking van 200 gram.
"Gefrituurd in kokosolie worden Ekoland bananenchips lekker krokant. Voor een knapperig ontbijt meng je een paar eetlepels bananenschijfjes door je muesli. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een handjevol bananenchips nemen als tussendoortje."

Ingrediƫnten:
Banaan (68%), kokosolie, rietsuiker, honing.
(Allen van gecontroleerd biologische teelt.)

Voedingswaarde per 100 gr:
Energie: 1938 Kj/ 464 Kcal,
Vet: 25,4g (waarvan verzadigd 24,7g),
Koolhydraten: 54,1g (waarvan suikers 53g),
Voedingsvezels: 4,3g
Eiwit: 2,6g
Zout: 0,06g

Waar te koop?
Te koop bij de biologische winkel.
De prijs weet ik niet, omdat ik dit zakje cadeau heb gekregen.

Hoe smaakt het?
Knapperig zijn ze zeker. De eerste smaak die je proeft is helaas/verrassend kokos, en niet banaan. De hele bananensmaak komt eigenlijk niet echt naar voren. Ik denk dat het product lastig te raden zou zijn als je het zou proeven met je ogen dicht. De chips zijn ook niet heel zoet.

Wat vind ik ervan?
Eerlijk gezegd ben ik een beetje teleurgesteld in de smaak, omdat ik meer banaan verwachtte.
De bananenchips smaken niet vies, maar als je zoekt naar de bananensmaak, kun je beter de gedroogde bananen-'chips' kiezen.
Voor deze chips zijn hoogstwaarschijnlijk bakbananen gebruikt en geen 'reguliere' bananen. Deze hebben namelijk niet de typische bananensmaak, maar ze behouden wel beter hun vorm bij bakken of frituren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten