zondag 8 april 2012

Paasbrunch

Voor Pasen heb ik verschillende dingen gemaakt, waaronder kurkuma-broodkransjes, Paashaasbroodjes en Paasstol 'from scratch'.


Bij de Paastol is dus echt niks uit een pakje. De spijs heb ik zelfgemaakt van verse amandelen, en het brooddeeg ook zelfgemaakt met tarwebloem en gist.


De Paashaasbroodjes houden allemaal een 'Golden Egg' vast (een gele rozijn), maar helaas kon je niet bij alle haasjes na het bakken het verschil nog zien met de donkere rozijnen (van de ogen).


Ook heb ik suikerbrood gemaakt, helaas was deze niet helemaal goed gerezen zo veel als ik had gewild, maar hij smaakte toch erg lekker en hij was niet te compact!

Echt een luxe Paasbrunch op zowel Eerste als Tweede Paasdag. Want er stonden ook nog versgerolde croissants (naturel en geitenkaas-rozemarijn), mini-broodjes en bagels op tafel, veel verschillende soorten beleg (zowel hartig als zoet) en ik had ook verschillende 'spreads' gemaakt (4 hartige en 3 zoete). En we hadden beide keren ook versgeperst sinaasappelsap!
Op Tweede Paasdag waren we met meer mensen en had ik 's ochtends ook 'bacon&egg-cups' gemaakt. Die vielen supergoed in de smaak! Deze waren echt heel simpel, hier het recept:

Bacon&egg-cups
(6 stuks)

Ingrediënten:
- 6 plakjes bladerdeeg
- ca. 12 plakjes ontbijtspek
- 6 eieren
- zout/peper

Bereidingswijze:
- Laat de plakjes bladerdeeg ongeveer 10 minuten ontdooien. Knip ondertussen vierkantjes van bakpapier en vouw deze in de bakjes van een muffinbakplaat.
- Verwarm de oven voor op 200­°C (hetelucht).
- Drapeer in elke met bakpapier bekleed bakje een velletje bladerdeeg. Leg vervolgens de ontbijtspek in de bakjes (langs de rand en op de bodem van het bakje). Breek vervolgens in elk bakje een ei en bestrooi met peper en zout, of klop de eieren vantevoren los met peper/zout en schenk vervolgens in de bakjes.
- Bak ze in de oven in ca. 20 minuten gaar. Prik met een satéprikker in de eieren om te controleren of ze gaar zijn, bak ze zonodig nog 1 a 2 minuten langer (niet meer, anders verbrand het bladerdeeg).
Mochten de eieren nog niet voldoende gestold zijn, gaar de cups dan nog een minuut in de magnetron (heb ik gedaan, het werkte perfect).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten