zaterdag 12 november 2011

Sinterklaas is weer in Nederland

De goede Sint is met zijn Pieten ook dit jaar weer naar Nederland gevaren, en in Dordrecht aan wal gegaan.
Natuurlijk verliep alles weer niet zo soepel als gepland; Sinterklaas en zijn Pieten volgden hun weg naar het stadsplein door zich te richten op de gehesen Sinterklaasvlag. Maar die werd gestolen en op een kerktoren in het nabelegen plaatsje Averecht gehangen. Zo kwam het dat Sinterklaas helemaal de verkeerde kant op ging!
Gelukkig werd het snel ontdekt en werd de vlag teruggehaald waardoor de Sint en zijn Pieten uiteindelijk op de goede locatie aankwamen.


En we mogen dus ook weer onze schoen zetten ;P ! Ook komt er weer strooigoed bij ons op tafel te staan. En vooral ook zèlf kruidnoten en pepernoten en speculaas bakken!
Twee jaar geleden ben ik begonnen met mijn zoektocht naar de 'beste Sinterklaasrecepten'. Dat betekende veel bolletjes draaien en verschillende genummerde schaaltjes met kruidnootjes op de tafel en een briefje erbij waar commentaar op kon worden geschreven (zoals 'te hard', 'te zacht', 'lekker knapperig', 'te flauwe smaak', 'heel lekker', 'smaakt niet naar kruidnoot', etc, etc). Het volgende jaar zette ik mijn zoektocht voort met wat nieuwe in dat jaar verzamelde Sinterklaasrecepten erbij. En dit jaar ga ik natuurlijk ook weer verder!
Het is wel veel werk, maar zelfgemaakt smaakt toch vaak wel beter dan gekocht ^-^.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten